Het nieuwe Classic Cup seizoen werd afgetrapt in het hoge
noorden.
Zondagochtend ging de wekker. Dat gebeurt niet heel vaak en
zeker niet op dezelfde tijd als doordeweeks, namelijk 05:45 uur (zucht…). Om
half zeven pikte ik Marco Karman op en gingen we richting Marrum. De
weersvoorspelling sprak van sneeuw, ijs en andere ellende. In Leeuwarden zagen
we de eerste besneeuwde auto`s al.
Rond half 9 waren we in Marrum, waar de eersten al hun rondjes
aan het rijden waren. Zelf vind ik het leuk om in Marrum te rijden. De sfeer is
goed en het is een uitdagende baan.
Daarbij hadden we het vooruitzicht op een goede lunch!
Dus tijd om ook maar eens een paar rondjes te rijden. Met
een hand vol auto’s gingen we naar de baan om eens te zien welke auto goed reed
en welke wat minder. Mijn keuze viel op
een Fly Ford GT40; een winterprojectje zal ik maar zeggen uit de oliebollenverkoop
van de Slotraceshop.
Toch bleef de auto – net als op onze thuisbaan – wat weerbarstig
en wispelturig. Hij reed hakkerig op het gas en onbetrouwbaar in de drift. Maar
als je er al zoveel tijd in hebt gestoken, dan moet het ook maar gebeuren.
Marco koos voor de Chaparalle van Slot.It in M&M uitvoering.
Ook tijdens de wedstrijd met 19 deelnemers bleef mijn Fordje kwispelen en rollen, maar uiteindelijk
bleef de moeite niet onbeloond: een 2de plaats in de standaardklasse
was het resultaat!
Resumerend, een geslaagde dag met een prima verzorgde
catering. Dank daarvoor! De terugreis was nog een behoorlijk barre tocht. Met
ijzel vertrokken we uit Marrum. In Leeuwarden sloeg dit om in regen en dit
stopte vervolgens niet meer. Na twee uur achter de ruitenwissers kwamen we
gelukkig weer veilig thuis. De woensdag na de race kwam mijn Ford weer op de
baan bij Keistad Slotracing. Ook hier vertoonde hij hetzelfde vreemde rijgedrag.
Ivan ontdekte uiteindelijk de oorzaak: de bodemplaat bleek gescheurd bij de
motormount, met als gevolg een wel erg beweeglijke achterzijde. Inmiddels is
het euvel verholpen en lijkt de Ford er weer klaar voor.
Dennis
2 opmerkingen:
Hi Dennis, leuk verslag, komt me bekent voor.Dat probleem met de Ford trouwens ook.Die bodemplaat is achter te dun,1 tikje kan al fataal zijn! Kom je ook op onze uitdagende SRA baan rijden?
Groeten,
JW.
Hallo JW,
Zeker ik ben er bij.
Groet Dennis
Een reactie posten