Al een tijdje speelde de gedachte om de testbaan eens goed aan te pakken.
Er zaten te veel hobbels in vanwege de ongelijke kasten die wij als ondergrond gebruiken.
Half augustus, toen iedereen weer terug was van vakantie, hebben we de oude baan gedemonteerd en plannen gemaakt voor de nieuwe baan.
Deze keer hebben we ervoor gekozen om de ondergrond zo glad mogelijk te maken.
Daarom hebben we een aantal platen MDF gekocht, nieuwe vloerbedekking en nog wat losse spullen om het een en ander te bevestigen.
Nu, na ongeveer een maand, is de baan zo goed als af. Er wordt nog gewerkt aan een kleine pitstraat, maar het belangrijkste is dat we weer kunnen racen. De layout van de baan is zo ontworpen dat beide banen even lang zijn, namelijk 27,92 m. Tevens is ervoor gekozen om zoveel mogelijk standaard R2 bochten te gebruiken, met uitzondering van twee binnenste R1 bochten en een buitenbocht R4.
Inmiddels zijn we al weer aardig aan het racen geslagen en worden de tijden bijna iedere dag verbeterd. De baan is eindelijk vlak en dat kun je goed merken aan de wegligging.
Omdat we de grote baan niet veel meer zullen gebruiken vanwege te drukke agenda's van de collega's, gaat deze in de opslag en is de verwachting dat we de testbaan nog uitvoeriger zullen gaan berijden dan voorheen.
Een grote baan is leuk, maar kost veel tijd om steeds weer op te bouwen en af te breken, en dat gaat ook ten koste van de kwaliteit van de baanstukken. De testbaan blijft hopelijk nog een tijdje liggen en wordt alleen maar beter en beter naarmate de tijd verstrijkt.
1 opmerking:
Jammer dat u de grote baan niet meer gebruikt, ik had graag eens langs willen komen. Misschien een keertje op uw nieuwe baan??
met vriendelijke groet Henk.
Een reactie posten